MOVING ISN'T IMPORTANT...,until YOU CAN'T!,SO...,TRAIN PROFESSIONAL!,TRAIN SMART!

- TRENING PERSONALNY - PRZYGOTOWANIE MOTORYCZNE - TRENING FUNKCJONALNY - TESTY MOTORYCZNE - BADANIA WYDOLNOŚCIOWE - ODŻYWIANIE

Zaczynamy!

FILOZOFIA

logo-copy-2

NIE EKSPERYMENTUJ! DROGA DO CELU ZWYKLE JEST BARDZO PROSTA!

cel
img_7977
cel-2

Stań się szybszy od innych! Bądź silniejszy i bardziej wytrzymały! Przeciwdziałaj kontuzjom! Walcz ze swoimi słabościami! Regeneruj i odżywiaj się jak profesjonalista, kontrolując postępy na każdym etapie swojego treningu. Nie ważne czy jesteś zawodowym atletą, uprawiasz sport amatorsko, czy może porostu chcesz być zdrowy i czuć się lepiej w swoim ciele. Twój organizm nie zasługuje na eksperymenty powodujące złe samopoczucie, brak efektów treningu czy urazy, które zatrzymają Twoje postępy lub skutecznie zniechęcą do aktywności fizycznej. Nie musisz spędzać niezliczonej ilości godzin w studio fitness, czy na bieżni doprowadzając swoje Ciało do kompletnego wyczerpania. Trenuj mądrze! Ćwicz tyle ile potrzebujesz, a resztę wolnego czasu przeznacz na regenerację. To zawsze Ty wyznaczasz cel. Moim zadaniem jest pokazać Ci najprostszą drogę do jego osiągnięcia.

TRENUJ PROFESJONALNIE!

MALE KROKI, KTORE ROBISZ DO PRZODU SA LEPSZE NIZ DUZE, KTORE TYLKO PLANUJESZ.

TRENING PERSONALNY

TRENING PERSONALNY DLA AMATORÓW AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ I PROFESJONALNYCH SPORTOWCÓW.

Trening personalny

Każdą współpracę rozpoczynam od dogłębnego wywiadu, ustalenia celów oraz podstawowych testów motorycznych i badania składu ciała. Na tej podstawie dobieram środki i narzędzia do dalszej pracy. Wspólnie z podopiecznym ustalamy wszystkie aspekty współpracy, które są zależne od wielu czynników indywidualnie. Praca ze sportowcem profesjonalnym zawsze będzie inna od pracy ze sportowcem amatorem niestartującym w zawodach, a także inna w trakcie zajęć z osobą chcącą wyleczyć się po kontuzji lub wymodelować sylwetkę. W zależności od celu, a także na podstawie badań krwi, moczu, pozostałych badań medycznych i somatotypu oraz indywidualnych preferencji dobieram zindywidualizowany system żywienia, skorelowany z ewentualną suplementacją. Wspólnie na bieżąco kontrolujemy postępy i wprowadzamy ewentualne zmiany. Tylko tak całościowo przygotowany program pozwoli na wdrożenie bezpiecznego i efektywnego treningu, ukierunkowanego na cel oraz zapobieganie kontuzjom.

Trening Funkcjonalny

Jest jednym z najczęściej wykorzystywanych przeze mnie narzędzi treningowych. Jest swoistym kluczem i pomostem między testami funkcjonalnymi i motorycznymi, które wykonamy na wstępie, a treningiem atletycznym bazującym na kształtowaniu siły, szybkości czy wytrzymałości. Na początku skupimy się na budowaniu bazy w postaci właściwych wzorców ruchowych. W zależności od tego czego potrzebuje Twoje Ciało. Wiodącymi pojęciami na pewno staną się: mobilność, stabilność i koordynacja ruchowa (kontrola nerwowo-mięśniowa). Kiedy razem zbudujemy zadowalający mnie fundament, będziemy mogli nałożyć na to wszystko kolejne piętro piramidy, jakim będzie funkcja i kształtowanie siły w podstawowych wzorcach ruchowych. Dopiero tak przygotowany organizm będzie mógł sprawnie i bez kontuzji wejść na kolejne stopnie bardziej wymagającego treningu. Ludzki organizm jest mistrzem kompensacji, zawsze znajdzie rozwiązanie aby wykonać daną czynność jak najmniejszym kosztem energii. Często wtedy, aby zniwelować zagrożenie złej postawy lub złego wzorca ruchowego, funkcję przejmują niewłaściwe mięśnie lub stawy. Dochodzi do kompensacji oraz przeciążeń aparatu ruchu poprzez nakładające się mikro urazy, co w późniejszym czasie przełoży się na przewlekłe kontuzje w trakcie zawodów, meczu, treningu lub zwykłej codziennej czynności. Trening funkcjonalny będzie najlepszym środkiem, aby temu zapobiec. Każdy z nas potrzebuje skupienia uwagi i pracy nad różnymi funkcjami. Dlatego razem przed programowaniem długofalowego rozwoju, przejdziemy przez testy funkcjonalne, aby Twój trening był bezpieczny i efektywny.

TESTY FUNKCJONALNE - FMS

FMS (Functional Movement Screen) to sposób oceny jakościowej wzorców ruchowych, które są fundamentalne dla ruchu człowieka. Oceniając podstawowe wzorce ruchowe, możemy zidentyfikować ograniczenia i występujące asymetrie, które wpływają na czynności dnia codziennego, aktywność ruchową i sportową. Dzięki ocenie FMS można ukierunkować działania korygujące, które optymalnie reedukują właściwe wzorce ruchowe i przywracają optymalną koordynację nerwowo-mięśniową.

TESTY FUNKCJONALNE - MCS

MCS (Movement Compensation Screen) to system oceny funkcjonalnej sportowców w przygotowaniu motorycznym, mający na celu zbadanie zawodnika pod kątem dysfunkcji ruchowych, zaburzeń równowagi i dysbalansu mięśniowego. Analizę i wyniki testu, bardzo łatwo można potem wykorzystać podczas programowania treningu motorycznego. Co powinno być początkiem pracy nad kształtowaniem właściwych wzorców ruchowych, oraz niwelowania kompensacji ruchowych i doboru odpowiedniego treningu funkcjonalnego dla danej dyscypliny sportowej.

Kinesiology Taping

Kinesiology Taping to metoda, która pozwala na osiąganie doskonałych rezultatów terapeutycznych przez działanie sensoryczne plastra kinesiology tape/k-active tape. Istotą każdej metody terapeutycznej jest oddziaływanie na organizm różnymi czynnikami mechanicznymi i fizykalnymi w celu wywołania pożądanych zmian. Jest to możliwe dzięki zjawisku samoleczenia organizmu, częściej określanym jako kompensacja, która samoistna w efekcie jest patologiczna, natomiast kierowana prowadzi do przywrócenia i zachowania prawidłowej funkcji.

CrossFit®

Wiele elementów CrossFit® jak i treningu atletycznego pojawia się na moich treningach personalnych. Uważam, że takie elementy jak gimnastyka czy olimpijskie podnoszenie ciężarów, trójbój siłowy czy chociażby pływanie są doskonałym elementem w kształtowaniu zdrowego i silnego organizmu. Od każdego z moich podopiecznych, a szczególnie sportowców wymagam umiejętności prawidłowego podnoszenia ciężarów i poświęcam na to bardzo dużo czasu. Moi podopieczni praktycznie nie dotykają maszyn. Tak naprawdę, nawet o nich nie myślą. Całą swoją pracę operam na wolnych ciężarach lub ćwiczeniach z ciężarem własnego ciała. Zaufaj mi, Twoje Ciało to wspaniała maszyna i jedyna maszyna której użyjemy.

W WALCE O NAJWYZSZE CELE, O ZWYCIESTWIE CZESTO DECYDUJA DETALE.

PRZYGOTOWANIE MOTORYCZNE

ZAPRASZAM ZAWODNIKÓW SPORTÓW INDYWIDUALNYCH ORAZ ZAWODNIKÓW GIER ZESPOŁOWYCH DO BLISKIEJ WSPÓŁPRACY.

14483510_933570466754733_1619039076_n-1

W sporcie często o wygranej decydują detale. Przygotowanie motoryczne zawodnika to fundamentalny element treningu i nigdy nie powinno być zaniedbywane. Zadaniem trenera przygotowania motorycznego jest doprowadzenie zawodnika do optymalnej formy i utrzymanie jej na najwyższym poziomie bez ryzyka odniesienia kontuzji. Stale monitorowane obciążenia oraz wykonywane przeze mnie testy, jak również we współpracy z wieloma najlepiej przygotowanymi i doświadczonymi podmiotami na polskim rynku firmą 4Sport LAB Matmarco medical & sport, ekspertfitness.com, Tiguar czy ActivLab pozwalają mi zadbać o formę zawodnika na najwyższym poziomie i bezpieczeństwie. Umiejętne dobieranie środków i metod treningowych pozwala przewidzieć następstwa działań realizowanych przez dany zespół lub zawodnika. Trener przygotowania fizycznego to osoba, która musi patrzeć na rozwój swojego podopiecznego długofalowo, budując w pierwszej kolejności solidne fundamenty na bazie wykonanych testów, a potem zindywidualizować plan treningowy tak aby zawodnik przy współpracy z trenerem głównym był wstanie go wykonać, osiągając postępy bez ryzyka kontuzji. Bardzo często zdarza się, że trener przygotowania motorycznego to najlepszy przyjaciel i motywator dla zawodnika podczas wyczerpującego sezonu startowego. Nie pozwól, aby Twoja forma sportowa była skazana na porażkę i zależała od złego oraz nieprzemyślanego planu. Walka o najwyższe cele to jest jedyna rzecz, która powinna zaprzątać Ci głowę. Resztę zostaw mnie.

  • Przygotowanie do sezonu startowego i utrzymanie optymalnej formy w trakcie sezonu.

    Jedną z najważniejszych rzeczy dla zawodnika, która spędza mu sen z powiek to do bycie w optymalnej formie od początku do końca sezonu. Zbudowanie solidnej bazy w trakcie okresu przygotowawczego, często decyduje o sukcesie i wyniku końcowym. Od teraz za Twoje przygotowanie siłowe, wytrzymałościowe i szybkościowe zadba profesjonalista, który nie tylko przygotuje odpowiednio speriodyzowany plan treningowy na okres przygotowawczy, ale zadba także o Twoją regenerację i odżywianie. Przestań eksperymentować i zdaj się na PROfessional Training!

  • Testy funkcjonalne i motoryczne. Przygotowanie systemu odzywiania w trakcie sezonu jak i w fazie off season.

    Testy funkcjonalne i motoryczne to podstawa przy programowaniu planu treningowego. Od tego zwykle zaczynam współpracę ze sportowcami lub amatorami. Odpowiednia kontrola postępów, ocena ryzyka odniesienia kontuzji czy zwykłe pomiary mocy, szybkości, przyspieszenia pozwalają na ukierunkowaną reakcję ze strony trenera i ewentualną zmianę planu treningowego w okresie przygotowań, w trakcie lub poza sezonem. W swojej pracy używam sprzętu SWIFT performance equipment oraz GymAware.

  • Powrót do formy startowej po kontuzjach, oraz prewencja urazów w trakcie sezonu.

    Kontuzje zdarzają się i niestety będą się zdarzać, to trzeba jasno powiedzieć. Oczywiście możemy im przeciwdziałać i minimalizować ryzyko, ale nigdy nie przewidzimy co może wydarzyć się na boisku, czy w trakcie treningu podczas rywalizacji w zespole. Powrót do optymalnej formy po kontuzji często decyduje o dalszej karierze sportowca. Nie wyleczone na pewno w przyszłości dadzą o sobie znać. Kontuzja jest równoznaczna z przerwą w uprawianiu sportu, a forma na którą ciężko pracowaliśmy niestety spada. Teraz pojawia się pytanie: Czy jeśli skończyłem rehabilitację to mogę zacząć trenować? Jeśli tak, to z jaką intensywnością, jaką objętością i obciążeniem? W odpowiednim przygotowaniu i powrocie po kontuzji na pewno Ci pomogę!

  • Badania wydolnosciowe i zaawansowane testy motoryczne dla zawodowców i amatorów.

    Bardziej zaawansowane badania wykonuję przy współpracy z jedną z najlepszych firm w Polsce w tej materii - 4Sport Lab. Kompleksowe wykonanie badań - test wydolnościowy - pozwoli nam prawidłowo ocenić stan Twojego organizmu i w konsekwencji będziesz mógł przygotować indywidualny trening, którego realizacja pomoże osiągnąć Twoje cele treningowe, a przede wszystkim zapewni ochronę Twojego zdrowia.

Wszystkie aspekty wspólpracy odnosnie treningu przygotowania motorycznego jak i personalnego ustalam indywidualnie.

Skontaktuj sie telefonicznie, mailowo lub wyslij zapytanie wypelniajac formularz na dole strony.

PAWEL ORACZ

O MNIE

KWALIFIKACJE I DOŚWIADCZENIE

mgr Wychowania Fizycznego - AWF Kraków

Akademię Wychowania Fizycznego ukończyłem w 2007 roku. Aktualnie kształcę się na kursach i szkoleniach stale podnosząc swoje kwalifikacje.

Elite Performance Institute - NSCS Phase 1 & 2

Elite Performance Insitute to firma dostarczająca najnowszą wiedzę z zakresu przygotowania motorycznego dla trenerów personalnych i specjalistów od motoryki.

FMS Expert Level 1

Szkolenie FMS to praktyczne przedstawienie koncepcji filozofii opartej na podejściu funkcjonalnym do oceny i treningu fizjoterapeutycznego oparte o najnowszą wiedzę, doświadczenie kliniczne i współczesne doniesienia naukowe.

Ksztaltowanie motoryczne w ujeciu funkcjonalnym - Remigiusz Rzepka

Planowanie i realizacja treningu funkcjonalnego na przykładzie wybranych dyscyplin indywidualnych i gier zespołowych ze szczególnym naciskiem na: ćwiczenia ukierunkowane na reedukację wybranych zdolności motorycznych w koncepcji treningu funkcjonalnego, planowanie kontynuacji ćwiczeń motorycznych w oparciu o progresje kształtowania zdolności motorycznych, specyfika prowadzenia treningu funkcjonalnego motorycznego w zależności od kształtowania motorycznego w danej dyscyplinie – analiza wymagań dyscypliny sportowej, ocena funkcjonalna na przykładzie sportowców i planowanie programu usprawniania.

EXOS - Dan Baker - Advanced Strength and Power

Szkolenia i metodologia EXOS to pierwsza liga w edukacji trenerów przygotowania motorycznego na świecie.

CrossFit® Level 1

Szkolenie z zakresu CrossFit ukończyłem w 2016 roku. Wiele elementów CrossFit® jak i treningu atletycznego pojawia się na moich treningach personalnych. Uważam, że takie elementy jak gimnastyka czy olimpijskie podnoszenie ciężarów, trójbój siłowy czy chociażby pływanie są doskonałym elementem w kształtowaniu zdrowego i silnego organizmu.

FACTS® Master Trener w Polsce, Ukrainie i Litwie

FACTS® − Functional And Careful Training to holistyczny i kompleksowy trening funkcjonalny, przeznaczony dla grup fitness jak i treningów personalnych. Z powodzeniem sprawdza się w pracy z podopiecznym - amatorem, jak i profesjonalnym sportowcem. Obecnie jestem Master Trenerem i koordynatorem w propagowaniu koncepcji w Polsce wśród trenerów fitness i trenerów personalnych. Więcej o FACTS przeczytasz na www.facts-poland.pl

Kinesiology Taping

Kinesiology Taping to metoda, która pozwala na osiąganie doskonałych rezultatów terapeutycznych przez działanie sensoryczne plastra kinesiology tape/k-active tape. W terapii wykorzystuje plaster o parametrach zbliżonych do właściwości ludzkiej skóry, a poprzez aplikację plastra dajemy możliwość przywrócenia funkcji. Każda aplikacja jest poprzedzona badaniem, oceną układu mięśniowo-powieziowego. Nie jest oparta na stosowaniu gotowych szablonów dla poszczególnych schorzeń. Kinesiology taping jest najbardziej rozwiniętą i stale dynamicznie się rozwijającą odmianą terapii z użyciem plastra bazującą na ostatnich osiągnięciach wiedzy medycznej z obszaru terapii mięśniowo-powieziowej.

Dietetyka i Suplementacja

Wiedzę z zakresu dietetyki i suplementacji oraz dietoterapii zdobyłem i nadal zdobywam w jednym z najbardziej prestiżowych ośrodków w Polsce - Mauricz Training Center.

Animal Flow® Certified Instructor

Animal Flow® to koncepcja treningu funkcjonalnego opartego o pracę z własnym ciężarem ciała i naśladującego ruchy zwierząt jakie występują środowisku naturalnym. Bardzo często wykorzystuję tę koncepcję w pracy nad mobilnością, stabilnością i czuciem głębokim oraz w treningu koordynacji.

INSANITY® Pro Team Member i Trener

INSANITY® to grupowy trening interwałowy typu HIIT z użyciem własnego ciężaru ciała. Koncepcja niezwykle skuteczna i poparta badaniami naukowymi. Z powodzeniem stosuję elementy tego treningu w pracy ze sportowcami i amatorami. Jestem jednym z trzech certyfikowanych trenerów Insanity® w Polsce.

Instruktor Kulturystyki

Tytuł instruktora kulturystyki nadany przez UKFiS zdobyłem w 2000 roku.

Instruktor, prezenter i szkoleniowiec fitness

Instruktorem fitness jestem od 2002 roku. Od 2006 roku regularnie prezentuje swoje lekcje i szkole trenerów na najbardziej prestiżowych konwencjach, warsztatach i szkoleniach w 30 krajach całego świata: Niemcy, Polska, Rosja, Włochy, USA, Japonia, Korea, Grecja, Austria, Belgia, Słowenia, Turcja, Hiszpania, Chorwacja, Serbia, Słowenia, Ukraina, Litwa, Wielka Brytania, Szwajcaria, Holandia, Francja, Węgry, Luxemburg, Słowacja i Czechy. Od 2011 należę do prestiżowego Move-Ya! Team w Niemczech, w 2012 roku zostałem wybrany TOP POLISH FITNESS PRESENTER roku 2011. Współpracuję lub współpracowałem z największymi organizacjami szkoleniowymi fitness i treningu jak IFAA Niemcy i Polska , Gr.A.F.T.S Grecja, IDEA w USA gdzie uzyskałem tytuł IDEA Expert.

CO MOWIA PODOPIECZNI?

Każdy z Nich jest inny, każdy ma inne cele i wymagania, każdy trenuje inaczej. Ale wszyscy dążą do jednego... Bycia lepszym, każdego dnia. Z każdym z Nich mam specjalne relacje i każdy jest wystarczająco zmotywowany bo wie, że można osiągnąć wszystko jeśli się tylko chce. Trenuj jak profesjonalista, będąc amatorem! Ale nie trenuj jak amator, będąc profesjonalistą!

PAWEL ORACZ

From The Blog

KONTAKT

Wybierz dogodną dla siebie formę kontaktu.


PARTNERZY